Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسول

آموزش PS5: راهنمای تنظیمات تصویر و ویدیو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این قسمت از آموزش PS5 سعی داریم به سراغ تنظیمات تصویر و ویدیو کنسول نسل نهمی سونی برویم و گزینه‌ها و تنظیمات قرار گرفته در این بخش را با یکدیگر مرور و تشریح کنیم.

برای ورود به صفحه تنظیمات تصویر، ابتدا وارد تنظیمات کلی یا Settings شوید و گزینه Screen and Video را انتخاب نمایید. در این بخش سه دسته اصلی مشاهده می‌شود که اولین دسته Video Output است. اولین گزینه، صرفاً اطلاعات کلی تصویری که دریافت می‌کنید را بازگو می‌کند. گزینه بعدی، تنظیم رزولوشن خروجی کنسول است که معمولاً به صورت خودکار با توجه به نمایشگر یا تلویزیون شما هماهنگ می‌شود. با این حال، برای اطمینان آن را روی رزولوشن اصلی نمایشگر خود (مثلا 1080p یا 2160p) قرار دهید. گزینه بعدی، HDR را نشان می‌دهد که نه تنها می‌توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید، بلکه با تصاویر راهنمای پلی استیشن، HDR را نسبت به قابلیت نمایشگر خود تنظیم و بهینه نمایید.

گزینه بعدی Deep Color Output است که با استفاده از قابلیت تلویزیون و کابلی که استفاده می‌کنید، رنگ‌های عمیق‌تر و زنده‌تری را به شما نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که این گزینه را در تنظیمات تلویزیون خود فعال کنید. گزینه بعدی، تنظیم دامنه رنگ‌های RGB است که پیشنهاد می‌کنیم در حالت عادی آن را روی Automatic قرار دهید. گزینه انتهایی این بخش، پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 120 هرتز را برای کاربرانی که نمایشگر یا تلویزیون HDMI 2.1 دارند، فراهم می‌کند. به عنوان مثال، بازی‌های Devil May Cry Special Edition یا Dirt 5 و Call of Duty Black Ops Cold War از عناوینی هستند که از نرخ فریم بالاتر از 60 و تا 120 بر ثانیه روی کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کنند.

ادامه راهنمای تنظیمات تصویر

در بخش بعدی که با نام Screen دیده می‌شود، دو گزینه مشاهده می‌کنیم. با استفاده از گزینه Adjust Display Area می‌توانید اندازه صفحه را با اندازه قاب صفحه نمایش خود هماهنگ سازید. در گزینه بعدی نیز مدت زمان فعال شدن اسکرین سیور را تعیین می کنید. به عنوان مثال، انتخاب می‌کنید که پس از 15 دقیقه، در صورت استفاده نکردن از کنسول، نور صفحه نمایش شما کاهش پیدا کند.

در بخش آخر تنظیمات تصویر و ویدیو، شما می‌توانید نوع پخش محتوای ویدیویی را روی کنسول خود تعیین نمایید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید با کنسول پلی استیشن 5 دیسک خور خود، دیسک فیلم بلوری تماشا نمایید. در این بخش می‌توانید به تنظیمات مربوط به این زمینه دسترسی داشته باشید.

نظر شما در مورد این آموزش PS5 چیست؟ با آموزش‌های ابتدایی بیشتر از کنسول PS5 با لیون تک همراه باشید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا